Štiri mesece po mojem prvem zapisu na to temo smo v Monoštru v položaju, kot ga ponazarja zgornja sposojena fotografija ... Starši četrtošolcev se še vedno zgroženi in zaskrbljeni sprašujemo, kam naj čez nekaj dni vpišemo svoje otroke, saj na monoštrskih potencialnih šolah še vedno ne vedo, kaj nam bodo ponudili. No, osnovna šola se je že skoraj odločila, da bosta to angleški jezik po 5 ur za učence, ki so se ga doslej učili, in narodnostni slovenski jezik po 6 ur tedensko za t. i. narodnostne učence. In na šoli trdijo, da le-tem lahko ponudijo samo krožek angleščine, ker nimajo zakonske podlage za ocenjevan pouk angleščine. A res? Zakaj pa imajo take podlage v Števanovcih in na Gornjem Seniku??? A to ni ista država? Ali je to pač prefinjena oblika asimilacije oziroma onemogočanje učenja tujega jezika za slovenske učence? V Monoštru se to dogaja že leta in desetletja. Učencem ponudijo pouk slovenščine, po navadi z učiteljem, ki jih nič ne nauči (ker edina kompetentna učiteljica slovenščine v Monoštru pač ne more učiti vseh), razložijo, da se tujega jezika ne morejo učiti, če imajo slovenščino, in starši se, logično, odločijo za nemščino ali angleščino, kjer so uspehi bistveno boljši ... Na monoštrski gimnaziji ne bo obljubljenega 8-letnega programa, želijo pa si kakšen osnovnošolski peti razred odličnjakov, torej nekaj elitnega, in ti učenci bodo prisiljeni sprejeti pouk nemščine, najmanj 6 ur tedensko! Aha, slovenščina? Ah, kaj bi to! Mogoče krožek, mogoče narodnostna slovenščina z domačo in prijazno učiteljico, pri kateri se ni treba čisto nič učiti, in imaš petko, mogoče nič ...
V tem čudaškem madžarskem šolskem kaosu se nihče več ne znajde. Monoštrske šole je od občine prevzela država in postavila okrajno šolsko oblast. Oblast? Ha, ha! Oblast si predstavljam bistveno drugače. Tri matrone s plašnicami na očeh in ušesih, ki nimajo konkretnega odgovora na nobeno vprašanje, za vse pa je kriva država. Še manj odgovorov ima njihov šef, sicer bivši ravnatelj seniške šole, malo Slovenec, z diplomo, med drugim iz slovenščine. In ta lepo oranžna oblastna druščina naj bi menda reševala šolske probleme, a po mojih izkušnjah jih ustvarja, s svojo nefleksibilnostjo in nerazumnim vztrajanjem pri diskriminaciji slovenskih učencev! Da se narodnostni učenci v državi, ki je članica EU, ki se razglaša za napredno in odprto svetu, v 21. stoletju do konca osnovnega šolanja ne morejo učiti tujega jezika - to je srednji vek. Ah, ne srednji vek - to bi bila žalitev za tisti čas - to je sindrom Severne Koreje ... Ali umska omejenost ali nesramna diskriminacija!!! Še vedno ne verjamem, da tega ne dopušča zakonodaja, ampak so zakon vzeli v roke lokalni šerifi, ki so se očitno odločili iztrebiti Slovence v Monoštru!!! Kaj naj si mislim drugega???
A se bo kakšen slovenski narodnostni politik zganil in malo zarohnel glasneje? A je komu v Monoštru - razen meni in še osmim brezmočnim staršem sinovih sošolcev - sploh mar, da ti sicer skoraj vsi odlični učenci dobijo priložnost dobrega pouka slovenskega jezika - z učiteljem iz Slovenije, se razume - plus vsaj dveh do treh ur tedensko pouka tujega jezika??? Res me skrbi. In ponovno poudarjam: skrbi me, kaj bo s perspektivnimi slovenskimi učenci 4. narodnostnega razreda, ki se bodo za naslednje leto odločali za pouk kakšnega tujega jezika in ne slovenščine ... In hudo mi je, da je pred leti bilo tem staršem obljubljeno vse kaj drugega ... Ja, svojega sina bom že lahko odpeljala kam drugam ali vpisala k pouku angleščine in sama poskrbela za ustrezno slovenščino. Drugi, žal, tega ne morejo, ker večina staršev več ne govori slovensko ... Hudiča, bo kdo, razen mene, še kakšno rekel ali boste kar čakali in tiščali glave v pesek???????????? Ali bomo čakali čudeže? Če verjamemo, se baje zgodi ... Jaz težko, ker so me že velikokrat pripeljali žejno čez morje ... To se dogaja v tem anarhičnem svetu naivnežem in vernikom ...
Ni komentarjev:
Objavite komentar